dinsdag 28 oktober 2008

Loft: een kaskraker

Loft, de sensatie van het seizoen voor de Vlaamse film.

Al enkele maanden geleden kwam ik voor het eerst op de hoogte over de nieuwe film van Erik van Looy. Loft, een senario geschreven door Bart De Pauw. Het verhaal sprak me meteen aan. 5 mannen huren een loft om hun maƮtresses mee naartoe te nemen. Op een dag treffen ze een lijk aan in de loft en dan begint de miserie. Alle 5 zijn ze bang dat hun geheim zal uitkomen en ze beginnen elkaar te verdenken...

Gisteren ben ik dan eindelijk zelf gaan kijken. Zoals verwacht is Loft een groot succes. Een week na de premiere was de zaal nog steeds volledig volgeboekt. We bestelden onze kaarten op voorhand en konden niet meer op woensdag gaan zoals eerst bedoeld.

Het gaat goed met de Vlaamse film. Er komen steeds meer goede Vlaamse films uit en het publiek staat er ook steeds meer voor open. Pakweg 5 jaar geleden had de vlaamse film nog een eerder negatief statuut. Ik vermoed dat de zaak Alzheimer voor de grote kentering gezorgd heeft. Dennis van Rita, Verlengd weekend, Vidange Perdue, De hel van Tanger, Ben X, Vermist, Aanrijding in Moscou... Zo kunnen we maar doorgaan.

En nu dus Loft. Ik moet het zeggen, het was echt een goede film. Ik ga niets verraden voor mensen die hem nog niet hebben gezien, maar het is een echte aanrader. Spanning, erotiek, liefde en verdriet, verrassende wendingen... Loft heeft het allemaal.
Er was een hele goede opbouw van het verhaal, en het waren stuk voor stuk fantastische acteerprestaties.
Ik heb er van genoten, en ik hoop u ook.

Alvast de trailer als voorproefje:

Geen opmerkingen: